FANDOM

World Tour - 11/2003 - Rum Tum Tugger

Jan Erik har sin teaterutdanning fra The Arts Education School, Drama Department, i London. Han debuterte i 1997 i rollen som Benvolio i "Romeo og Julie" ved Teatret Vårt i Molde. Deretter gikk ferden til Trøndelag Teater hvor han i løpet av sesongene 1998 og 1999 spilte roller som Luc i "Balkongen"/(regi Line Rosvoll) og William i "Hver Sin Lyst"(regi Stein Winge). Ved dette teatret fikk han også sin musikaldebut som rebellen Perchik i "Spelemann på Taket"(regi Morten Cranner), raskt etterfulgt av rollen som Roger i Den skandinaviske premiéren på "RENT". Ønsket om flere utfordringer innen musikaler brakte Jan Erik videre til Hamburg, hvor han spilte Rum Tum Tugger i den tyske produksjonen av "Cats" (2000). Samme år hadde han en kort gjesteopptreden i NGM/Nordic Artists produksjon av "Hair" i Oslo Spektrum (regi Anthony van Laast). Etter en sesong i "Cats" fikk Jan Erik tilbud om rollen som den sleipe DJ¹en Monty i den tyske oppsetningen av "Saturday Night Fever". Etter en hektisk periode med disco-dans var han en periode også med i den østerrikske produksjonen av "Hair 2002". I sesongen 2002­2003 var han igjen å se som Rum Tum Tugger i "Cats", denne gang i den danske premiéren ved Det Ny Teater i København. For tiden er Jan Erik tilknyttet Colloseum Theater Essen, hvor han spiller rollen som Zoser i Tysklandspremiéren på Elton John og Disneys musikal "AIDA". Han gleder seg til å gjøre en gjesteopptreden her hjemme i Norge, og vi har gleden av å se ham i den rollen han har høstet så mye heder og ære for nedover i Europa.